perjantai 12. syyskuuta 2014

Kielioppia

Tykkään kielten opiskelusta ja se on aina ollu mulle suht helppoa. Sanat jää mieleen ja jotenki koen uuden oppimisen motivoivana. Oon lukenu koulus enkun, ruotsin ja saksan. Kansalaisopistos ja yliopistos oon lukenu espanjan ja italian alkeita. Nyt oon vihdoinki päässy turkin kurssille, jes!

Meillä on kiva ope ja mukava ryhmä. Ihmiset on tosi kiinnostuneita kielestä. Tykkään kansalaisopistossa siitä, että väki on tosi heterogeenista: melkein teineistä yli 70-vee mummoihin! Yleensä kielissä kuullun ymmärtäminen on ollu mulle aina vaikeinta. Turkkia oon kuullu kymmenisen vuotta, ja jotenki yhtäkkiä pystyn jotain sanojen taivutuksia ja ääntämisiä arvailemaan. Hauska huomata, että kieli tarttuu edelleen suht nopeasti, ehkä tää altistus helpottaa näin "vanhemmiten" kielenoppimista.

Torstai-iltojen puolitoista tuntia menee tosi rattoisasti ja muut murheet unohtuu! Çin çin kielille ja kulttuureille! 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti