maanantai 22. joulukuuta 2014

Some-syyllisyys

 On tullu nöräiltyä tässä lomapäivinä aika paljon. Oon lueskellu lehtiä ajan kanssa aamuisin, whatsappaillu, facettanu ja blogannu. Lisäks suunnittelen tiliä Instagramiin, jahka mulla on sellainen älyllinen puhelin, jossa on kunnon kamera.

Huomaan syyllistyväni netissä viettämästäni ajasta. Pitäisi tavata kasvotusten ja blaablaa. Mielestäni kuitenki nään ihmisiä kasvotusten aiva niinku ennenki, netti ei oo vieny siltä aikaa. Toisaalta netti myös mahdollistaa vuorovaikutuksen niiden kamujen kanssa, joita ei pysty livenä näkemään. Netissä (face) on myös ammatin kannalta kaks tärkeetä ryhmää, joista info löytyy parhaiten. 

Mulla ei oo lapsia, joten iltasin on aikaa. Okei, sen myönnän, että kännykkää vois käyttää vähemmän, kun oon live-seuras. (Eilen kirkossa nauratti, ku joku 50-vee setä tsekkaili kännyään 10 minuutin välein. Jopa mä jäin kakkoseksi.)

Lisäks nää some-jutut on nykypäivää. Pysynpä ees jossain määrin opiskelikoiden kyydissä, ku osallistun joihinki nettisovelluksiin. Tosin nuorilla on omat juttunsa, joista en oo perillä. Ja saa ollakin. Mutta anyway on hyvä suunnilleen tietää, mitä milläki sovelluksella tehdään.

Kaikkineen, taidan lopettaa (turhan?) syyllistymisen ja nöräillä silloin, ku siltä tuntuu. :P Mun uudenvuoden lupauksiin ei siis kuulu nettiajan vähentäminen. Toki aina vois miettiä nettiajan järkevöittämistä. Millä sivuilla/sovelluksis kannattais pyöriä. Nähtäväksi jää, mitkä systeemit on in vuoden päästä. Tai viiden!

Joulun nöräyseväät: glögi ja konvehdit...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti